InBody 370S Body Mass Analyser

 

Meten is weten, zoveel is duidelijk. De vraag is echter altijd, hoe kan je het beste meten om een accuraat resultaat te bekomen?



Als je wil afvallen, spiermassa opbouwen, slanker wil worden of zelfs gewoon in gewicht wil bijkomen is het interessant om een goede meetmethode te vinden waar je een realistisch resultaat uit krijgt. Een goede meetmethode zorgt er niet alleen voor dat je goed je eventuele vooruitgang kan opvolgen, maar het kan een enorme motivator zijn. Als je 4 weken lang goed met je voeding bent bezig geweest, lekker hebt geslapen en bovendien nog een 3-tal keer per week aan intensieve beweging hebt gedaan is het enorm leuk om via jouw meetmethode te zien dat je goed bezig bent! Een vetmeting en het gewicht zijn de meest populaire gegevens die men wil produceren.

 

Alleen is het vinden van die meetmethode niet zo gemakkelijk als je zou denken. Iedereen heeft wel een weegschaal thuis, dus dat kan een manier zijn om je vooruitgang te meten. Het hoeft zelfs niet medisch geijkt te zijn om je vooruitgang te tracken. Het enige probleem bij de klassieke weegschaal is dat je er bitter weinig data uit kan halen. Iemand die spiermassa wil bijkomen en vet wil verbranden zal bijvoorbeeld niet altijd veel zien gebeuren op de weegschaal als zij of hij goed bezig is. Wat dus een vals gevoel van teleurstelling kan opwekken, terwijl dit helemaal niet nodig hoeft te zijn.

 

Gelukkig zijn er tegenwoordig ook al “smart scales” ofte slimme weegschalen, die meer doen dan gewoon het gewicht meten. Door middel van elektronische signalen kan je vaak ook de vetmassa, waterhoeveelheid, spiermassa en dergelijke laten berekenen. Het geeft je daardoor wel wat meer info, maar helaas blijkt die ook enkel te berusten op een berekening die niet erg accuraat blijkt te zijn.

 

Als Personal Coaching Center heeft WOOO de mogelijkheid om hier nog enkele stappen verder te gaan door professionelere en dus accuratere oplossingen aan te bieden.

 

Ooit werkten we met een “huidplooimeter” die aan de hand van meerdere meetpunten op het menselijke lichaam een benadering kan maken van het vetpercentage. Als je daar dan een wiskundige formule op los laat kan je zelfs zien wat jouw vetvrije massa is, hoeveel spiermassa je hebt en dergelijke meer. Mooi! Alleen is ook dat weer moeilijk om op te volgen omdat je bij elke meting op exact dezelfde plaats moet meten, wat dus aartsmoeilijk is.

Daarom hebben we besloten om - in volle coronacrisis - te investeren in een toptoestel: InBody 370S Body Mass Analyser.

Inbody370s

Waarom kozen we voor InBody? Er zijn natuurlijk heel wat spelers op de markt die soortgelijke toestellen aanbieden. Een van de redenen is bijvoorbeeld dat ze ook actief zijn in de medische wereld. Zo hebben ze specifieke toestellen die gebruikt worden in ziekenhuizen bij onderzoeken zoals obesitas en diabetes.

 

Het high-end toestel waar wij voor kozen is specifiek ontworpen voor de fitnessindustrie. Anders dan de andere bedrijven die Body Mass Analysers ontwerpen, gaat InBody niet uit van schattingen op basis van gegevens als het geslacht en de leeftijd, maar van impedanties. Zo worden er tijdens de meting wel 3 verschillende elektronische weerstanden door het lichaam gestuurd. Hieruit krijg je dan resultaten zoals:

  • Lichaamssamenstelling Analyse

  • Spier-Vet Analyse

  • Obesitas Analyse

  • Segmentale Spier Analyse

  • Segmentale Vet Analyse

  • Viscerale vetniveau (vet rond de organen)

  • … en nog een hele hoop meer interessante informatie

 

Zoals je ziet kunnen we met dit knappe toestel dus erg verregaande informatie over jouw lichaam te weten komen die ons en jou zal helpen bij jouw begeleiding. Bovendien kan je met jouw eigen Unieke ID via de mobiele applicatie de vooruitgang tracken die je over jouw hele Personal Coaching Traject hebt gemaakt.

Marketing_Materials

Echter zijn er wel enkele zaken die we in acht moeten nemen, als we willen dat deze metingen zo accuraat mogelijk kunnen doorgaan. Wanneer kan je dus het beste meten?

 

ALTIJD:

✅ Minimaal 2 uur na de vorige maaltijd

✅ Na het toiletbezoek

✅ Nadat jouw lichaam op kamertemperatuur is

✅ Vóór jouw trainingssessie

✅ Zonder accessoires, riemen, smartphones of andere zware voorwerpen

 

HET LIEFST:

⚠️ Niet tijdens de menstruatie

⚠️ Op hetzelfde tijdstip van de dag onder dezelfde omstandigheden

 

NOOIT:

❌ Met een pacemaker

❌ Tijdens de zwangerschap

 

Alle mensen die een Personal Coaching traject volgen bij WOOO worden indien gewenst begeleid door hun coach om deze metingen door te laten gaan. Jouw Personal Coach zal uiteraard toezien op de hygiëne van het toestel en er voor zorgen dat het scherm en de electroden netjes worden ontsmet. We vragen wel om het toestel nooit te gebruiken zonder het bijzijn van een Personal Coach.

 

Klaar om te meten? Just say the word!

 

Tot snel,

 

Dominique Peeters

Zaakvoerder WOOO | work out of office

  ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

📨 hi@wooo.be

📲 +32 498 88 27 20


Als je wil afvallen, spiermassa opbouwen, slanker wil worden of zelfs gewoon in gewicht wil bijkomen is het interessant om een goede meetmethode te vinden waar je een realistisch resultaat uit krijgt. Een goede meetmethode zorgt er niet alleen voor dat je goed je eventuele vooruitgang kan opvolgen, maar het kan een enorme motivator zijn. Als je 4 weken lang goed met je voeding bent bezig geweest, lekker hebt geslapen en bovendien nog een 3-tal keer per week aan intensieve beweging hebt gedaan is het enorm leuk om via jouw meetmethode te zien dat je goed bezig bent! Een vetmeting en het gewicht zijn de meest populaire gegevens die men wil produceren.

 
Comments (0)