WOOO's Nutrition Tip: Homemade Poké Bowl

 

Wie heeft er een hongerke? 😄

 

Bij dit schrijven verkeren we momenteel nog in een wereldwijde pandemie maar dat wil niet zeggen dat we het niet kunnen hebben over sporten, bewegen en gezonde voeding. Daar zijn we toch Personal Trainers voor natuurlijk 😉

Vandaag gaat Personal Coach Hannes wat dieper in op de Poké Bowl. Als je ons volgt op social media (hier, hier en hier) dan weet je ondertussen dat hij naast Personal Training nog andere interesses heeft, zoals gezonde voeding! De Poké Bowl is zijn favoriete gezonde maaltijd en in deze blog vertelt hij je er alles over!

Wat is het? Waarom is het de favoriete maaltijd van deze gedreven WOOO Coach & hoe begin je er aan? Dat en nog veel meer kom je in deze blog te weten!

 

De geschiedenis achter deze lekkernij:

Poké vindt zijn oorsprong terug in Hawaii waar er bij de bereiding van dit gerecht gebruik werd gemaakt van plaatselijk gevangen vis, rijst en groenten. Vanaf 2012 werd de Poké Bowl steeds populairder in de Verenigde Staten. Ook in Europa begint men te zwichten voor de smaak van dit gerecht!

De verwestersing is dus een feit. Ondertussen vind je ook varianten terug met vlees zoals kip & rund of volledig veggie.

 

Hannes’ Favorite:

Waarom is de Poké Bowl één van de favoriete gezonde gerechten van coach Hannes? Wel, hier zijn drie redenen voor:

 

1) Gemakkelijk: Eén van de grootste voordelen van de Poké Bowl is dat het ontzettend gemakkelijk is om te maken. In 4 stappen en ongeveer 20 tot 40 minuten kan je al genieten van je eigen Bowl! Dit maakt het ook gemakkelijk om te mealpreppen! A bowl a day, keeps the doctor away!

 

2) Gezond: Met een beetje inspanning maak je je bowl extra gezond. Probeer te kiezen voor verse ingrediënten, voeg voldoende groenten toe en maak voor je koolhydraten gebruik van volwaardige rijst, bulgur, quinoa of speltdeegwaren in plaats van enkel witte rijst.

 

3) Makkelijk te personaliseren: Naast geweldig lekker is een Poké Bowl ook makkelijk te personaliseren. Wil je liever gaan voor een klassieke variant? Go for it! Toch meer fan van kip? Laat je gaan! Hierin ligt de grootste charme van de Bowl. Je kan naar hartenlust experimenteren, mixen en matchen.

Personal

How to poké:

 

Want to poké? In 4 gemakkelijk stappen maak jij je eigen Poké Bowl:

1) Start met een gezonde basis! Kies voor volwaardige rijst, bulgur, quinoa of speltdeegwaren.

2) Voeg je proteïnen toe zoals vlees (kip, rund), vis (zalm, tonijn) of kies voor een veggie-alternatief (tofu)

3) Tijd voor de groentjes! Komkommers, avocado, worteltjes, tomaten, maïs, etc… Be creative!

4) Werk af met een topping naar keuze. Sesamzaadjes of lente-uitjes zijn aanraders!

 

Laat het smaken en tot snel!

 

Hannes Schuyten

Personal Coach bij WOOO | work out of office

📨 hannes@wooo.be

📲 +32 477 27 13 32


Vandaag gaat Personal Coach Hannes wat dieper in op de Poké Bowl. Als je ons volgt op social media (hier, hier en hier) dan weet je ondertussen dat hij naast Personal Training nog andere interesses heeft, zoals gezonde voeding! De Poké Bowl is zijn favoriete gezonde maaltijd en in deze blog vertelt hij je er alles over!

 
Comments (0)